Dezplazamendua lortzeko pedalen sisteman birak ematen dira, eta bertako energia kodena baten bidez atzeko piñoi batzuei trasmitutzen dio, eta horiek atzeko errobedan kokatuta daudenez, atzeko errobeda hori mugiarazi egiten dute. Bizikletaren oinarrizko diseinua ez da askorik aldatu lehenengo kadena transmisiotik, 1885 ean sortu zena. Carl von Daris, alemaniarra, izan zen bizikleta asmatu zuena, 1817an, eta ez zen gaur egungo bezain konplexua, ez zuen kadena ezta pedal eta bien arteko kadenarik, hankak lurrean jarrik eta biak alternatuz aurrera eta atzera mugituz aurrera egiten zen. Eta gaur egiun munduan 800miloi bizikletqa inguru daude, gehienbat txinako aldean, transporte pertsonal, edota kaletik mugitzeko instrumentu modura.
Bizikleta trasporte modura oso sanoa, ekologikoa, sensiblea eta ekonomikoa da, kaletik ibiltzeko edota menditik... mugitzeko. Bere erabileta oso komuna da Europa osoan, baina holandan, suizan, alemanian eta poloniako leku batzuetan oinarrizko trasporte modura erabiltzen da. Eta txinan eta asian gehienbat oinarrizko trasportea da, kotxeak bezain bezte daude berton.
BIZIKLETAREN ATALIK NAGUSIENAK
HISTORIA LABUR BAT
Bizikletaren izena 1860ko Frantzian sortu egin zen, baina aurretin beste bizikleta ez diren ibilgailuak sortu ziren. Hasiera batean gizakiaren indarrez mugitzen ziren lau gurpilezko ibilgailuak sortu ziren, baina baur egungo bizikletaren antz gehien daukana Karl Drais 1813 an sortu zuen, draisienne izena zuena, asmakuntza honek ez zuen arrakasta handirik izan munduan zehar, nahiz eta asmatzaileak ahalegin asko egin zituen jendea bizikleta mota hori erabiltzen hasteko, baina bere esfortzu guztiak ez ziren ezertarako izan, iñork ez zion kasurik egin, bakarrik parke eta lorategi batzuetam erabiltzen hasi zen.
BIZIKLETAREN EBOLUZIÑOA
BIZIKLETA MOTAK
BIZIKLETA DOMESTIKOA
Munduko bizikleta gehienak mota honetakoak dira, city-bike deiturikoak. Bizikleta hauek bide mota guztietarako diseñaturik daude, eta ibiltzen baino lau aldiz arinago joan daiteke. bizikleta hauek dauden erosoenak dira, jesarlekua, kanbio bakarrekoak dira, errobedatik datorren lupetzak eta urak ez zikintzeko sistema sinple bat izaten dute, eta manilarrean eskegita normalean otzara bat izaten du, hainbat gauza eramateko... Eta oso komuna da bizikleta mota hauek tinbrea, argia, kandatua... izatea
MENDIKO BIZIKLETA
Mendiko bizikleta edo lur guztietakio bizikleta, BTT deitukoa, lur zaileta kirola egiteko bizikleta aproposa da. Haren zatiak indarra puntu konkretu batean dauka, beraz, bere zatiak eta lupetzatik eta lurretik babezteko, hainbat engranaje-ratioak, pedal egokitzaileak... dituzte.
LASTERKETETARAKO BIZIKLETA
Profezionalen karrerak egiteko bizikletak dira. Bizikleta hauek abiadura lantzeko diseinatuta dago, jesarleju eta manilar oso kanplexuak dituzte, eta material espezialez osaturik daude normalean, bizikletan dagoen pertzona aerodinamika handiagoa izateko.
AZKENIK TURISMOKO BIZIKLETA ETA DOLEZTU AHAL DEN BIZIKLETAK DAUDE
No hay comentarios:
Publicar un comentario